Festin poetic

Pentru acest weekend am ales să vă împărtășesc trei poezii minunate ale Flaviei Cosma, despre care am scris într-un post anterior pe blog, din ultimul său volum, ”Trupul lunii”. Alături de ele am ales și un cântec al Aurei Urziceanu ale cărui versuri gem de poezie de calitate și pe care am să vi-l pun la dispoziție în format video și text.

edtitura-ars-longa-trupul-lunii-flavia-cosma1

foto: http://libersaspun.3netmedia.ro

Da, e primăvară, iar acest anotimp ne trezește simțurile și ne îndeamnă la acest gen de manifestări poetice. Eu, unul, mă simt în acest fel și țin să vă spun că senzația e fabuloasă. Încercați-o și voi (dacă nu ați făcut-o deja)! Simțiți primăvara!

FLAVIA COSMA

CÂND PLEC DE-ACASĂ…

Când plec de acasă, plantele mele

Se zbat înspăimântate.

Le-aud fremătând în dosul perdelelor mari,

Șoptind îngrijorate, întrebând,

Plantele mele, dragele mele,

Frunzele lor cărnoase, visătoare,

Florile lor gingașe, înmiresmate,

Udate cu picuri de soare.

 

Când plec de acasă

Atâția ochi rămân orfani pe la ferestre,

Ochi de câine, ochi de pom,

Ochi verzi de pisică, de floare,

Și-mi vine câteodată să mă-ntorc din drum,

Să stau aici, mereu înveșmântată

În doruri neîmplinite de plecare.

 

Așa e când iubim,

Ne atașăm, ne doare,

Clipa despărțirii are gust de cenușă.

Inimi sângerânde sub fulgere-pumnale,

Și porțile se-nchid în urma noastră

Cu mare tulburare

PE MAREA PĂDURII…

Pe marea pădurii

Plutesc și se zbat

Rufele întinse la uscat, la soare.

 

Vântul transformă obiectele casnice

Și ierburile înflorind timid la marginea drumului,

În corăbii legănate în voia valurilor

Înfruntând cu grație

Furtunile mici ale începutului.

 

Pe marea vieții

Suntem aruncați dintr-un țărm în altul,

Suntem legănați în brațe necunoscute,

Brațe triste, brațe aspre,

Brațe blânde, voioase, iubitoare,

Exact după cum bate vântul.

MĂRTURISIRE

”M-am îndrăgostit” –

Strigam în gura mare.

”M-am îndrăgostit pentru întâia oară”.

 

Acum o știu cu toții;

Toți în afară de tine,

Tu, cel care-ai lăsat

Ferestrele casei întredeschise,

Și mai apoi, speriindu-te foarte,

Le-ai zăvorât degrabă înapoi,

Fără să-ți dai seama

Că m-ai încuiat, nevinovată,

Înăuntrul tău.

Aceste exemple pălesc în fața altor poeme cu adevărat răvășitoare din cartea antemenționată. Printre poemele mele favorite ale volumului se numără și acestea, care au menirea să vă deschidă apetitul spre lecturarea operelor acestei doamne pline de romantism.

Și acum melodia ”ATÂTA DOR” din repertoriul AUREI URZICEANU

Atâta dor..

Pe malul altui timp,
ce nu-i al meu,
o clipa m-am privit
și nu sunt eu!
Cu toată ființa mea,
te regăsesc,
oricât aș vrea să uit,
să mai iubesc!

Atâta dor,
nu vrea să-ncapă
în lumina stelelor,
nu îl cuprinde,
toată apa mărilor,
n-a fost
și nici nu va mai fi,
atâta dor,
Iubirea mea!
Atâta dor,
va frânge
alba nesfârșire a clipelor
și veșnicia timpului
va așeza,
senin pe fruntea ta
iubirea mea!

Sursa: http://versuri.art-zone.ro

Din păcate nu cunosc autorul/autoarea acestor versuri minunate. Poate mă ajutați voi 🙂

Un weekend liniștit și plin de iubire!

Mihai aka Colțul Cultural

2 gânduri despre &8222;Festin poetic&8221;

  1. Incatator festinul poetic. Mi-au placut mult de tot alegerile tale si versurile si melodia!
    Iti multumesc Mihai pentru momentele minunate pe care ni le-ai oferit!
    Un week-end de vis iti doresc, Mihai! 🙂

Lasă un răspuns

