Povești din folclorul maghiar – Episodul 3: Zâna din stejarul cu trei crengi

MaghiaRomânia blog

nepmesek

E momentul să trecem la o altă poveste interesantă din folclorul maghiar:

ZÂNA DIN STEJARUL[1] CU TREI CRENGI

Un prim element comun între basmele maghiare și românești se găsește chiar la începutul videoclipului unde apare personajul Împăratului Verde. Cu precădere pozitiv în literatura română, se pare că și în varianta vecinilor maghiari are cam aceleași calități pozitive: săritor, bine intenționat, credul (azi mai este o valoare?). Ieșind la vânătoare, acesta dă peste trei animale care apar deseori în folcloristica de acest gen- iepurașul[2] (un demon al fertilității asociat cu noaptea și moartea, după cum s-a văzut, nu le-a purtat mult noroc împăratului și zânei); vulpea și căprioara (nu mă opresc la ele, deoarece aici nu au un alt rol simbolic, decât de călăuze). Apare din titlu și prevalează cifra trei cu care ne-am confruntat fugitiv la Szusza, acum merită câteva clarificări[3]: se găsește la toate nivelurile, în toată lumea ca…

Vezi articol original 612 cuvinte mai mult

2 gânduri despre &8222;Povești din folclorul maghiar – Episodul 3: Zâna din stejarul cu trei crengi&8221;

  1. Tocmai am ascultat povestea, Mihai! Imi place mult ideea asta, m-am simtit din nou copil. Ascultand-o am retrait momente din copilaria mea. Iti multumesc mult, Mihai pentru momentele minunate pe care le-am petrecut aici la tine!
    O seara minunata iti doresc, Mihai! 🙂

Lasă un răspuns

