Contexte (12)

Simona-și aranjă părul în oglindă. Se privea tot mai aproape de aceasta, voia să observe tot. Tot acest automatism începuse înainte cu o seară. Nici nu observă plecarea lui Marius și a Adelinei, și cu atât mai puțin a lui Silviu. Rămasă singură, mai trase câteva duști de bere și adormi la loc în fotoliu, în ciuda muzicii ce răsunase toată noaptea în gol.

Ziua de lucru nu ierta, iar ceasul era călăul. Mai erau doar câteva minute și pleca din stație ultimul autobuz ce o ducea pe Simona la neiubitul ei job. Femeia se grăbi spre ușă cu pași mari, lăsând-o pe Niculina în camera ei să deseneze. Bunică-sa o adusese de dimineață devreme. Nu avea răbdare cu fetița când se închidea în ea.

Deschizând ușa apartamentului dădu nas în nas cu Silviu. După o scurtă sperietură urmă o porție de râs înfundată-n palme din cauza rușinii pentru momentele de noaptea trecută.

– Profită că ai câteva minute la dispoziție, hai, intră! Mă grăbeam la serviciu.

Silviu păși, tăcut, în apartament.

– Nu-mi spune, că știu ce panaramă am făcut azi-noapte.

Silviu continuă tăcut, cu privirea pironită-n podea.

– Adevărul e că n-am mai băut așa de la Revelioanele vesele cu Marius.

La auzirea numelui bărbatului, Silviu parcă se trezi din hipnoză.

– Unde e Cosmin? L-ai lăsat să încălzească patul? Aseară păreai tare dornică…

Simona se zgâi la el cu o mutră care cerea explicații.

– Ce spui acolo?

Bărbatul o privi fix, cu un surâs mișelesc, care-i trăda adevărata natură.

– Hai, intră, du-te… e-n camera Adelinei. Ea v-a lăsat-o liberă, a plecat demult cu Marius să se joace împreună. Le-am făcut și poze, erau tare drăgălași.

Simona parcă înnebuni. Cu o smucitură nervoasă, deschise ușa camerei fetei  și-l văzu, într-adevăr, pe Cosmin, tolănit pe întreg patul. Schimonosită de silă, se întoarse cu lacrimi în ochi către Silviu:

– Ce poze, nenorocitule? Care Marius?

Vorbele-i ieșeau în cascadă, țipate, căzute-ntr-o vâltoare fără fund.

– Nimic fără un preț, rânji bărbatul. Nu meritai un bărbat ca Marius… la fostu’ tău mă refer, să știi… Ai mai făcut și copiii ăia degeaba. Pentru ce te-ai mai obosit?

Simona era scoasă din minți și începu să tremure. Autobuzul putea să plece liniștit, aici era o problemă.

– Despre ce vorbești, mă? Nu vezi că nu legi două deolaltă? Ai băut, precis!

– Poate ca să te văd pe tine mai frumoasă…

Femeia dădu să-l pălmuiască, dar Silviu-i prinse mâna la timp și i-o aruncă înapoi.

– Hai, zi! Vrei pozele sau nu?

– Explică-te! răcni Simona.

– Am pozat-o pe Adelina pe când și-o trăgea cu Marius cel mic, Muc cel mic al meu, puiul meu care mă iubește și ar face orice pentru mine. Cred că dezvolt o apetență pentru Mariuși, de la o vreme numai de ei dau.

Femeia se dădu doi pași în spate.

– Adică?

Silviu o trase de braț, ajungând față-n față cu inamica.

– Adică eu îl iubeam pe Marius cu adevărat, nu tu!

Femeia miji ochii și începu să respire sacadat.

– La fostu’ tău mă refer… iar. Eram îndrăgostit până peste cap de el, dar n-a fost să fie… nu era de-ăla… dar tot îl iubeam și-mi părea rău să văd cum una ca tine-și bate joc de el.

Simona se smuci din brațele lui și-și astupă gura.

– Mi-a venit greață, îndrugă aproape șoptit.

Se lăsă un moment de liniște în care fiecare-l privea pe celălalt în ochi de la distanță. Tensiunea era evidentă și, până la urmă, Simona păși prima spre o nouă destinație a conversației lor:

– În primul rând nu înțeleg cum ai ajuns să-mi spui astea acum… dar nu contează, mă rog. Ce mă șochează mai tare e ce am putut să simt eu în ultimul timp și ce-am fost în stare să fac pentru un scelerat ca tine.

– Scelerată ești tu!

– Lasă-mă să vorbesc! răcni Simona, bătând cu picioru-n podea. Taci dracului că numai tâmpenii ai zis! Ești anormal! Înțelege! Cum dracu’ am ajuns să ador un anormal? Să ador!

Silviu era total nepregătit în fața acestor cuvinte. Femeia se luă cu mâinile de cap și-și scoase apoi ochelarii aruncându-i pe masă. Văzând că bărbatul vrea să spună ceva, interveni peste el.

– Taci! Taci, nu mai spune altceva că deja mi-e rău! Ptiu, gunoiule, o spuse ștergându-se, nervos, la gură.

Făcându-și curaj, Silviu atacă.

– Mai bine spune cum l-ai omorât. Fii cinstită!

Femeia-l privi nemiloasă, respirând tot mai des. Silviu își mută privirea spre leandrul din colțul camerei.

– E așa cum bănuiesc eu?

– E așa cum ai știut-o mereu, nu? Acum înțeleg… Atât ai vrut. Nu știi că răzbunarea e arma prostului?

– Nici nu știu dacă e răzbunare sau ce e. Cărțile trebuiau puse pe față.

– Așa credeam și eu… contextul mă face să-mi dau seama că m-am înșelat atunci și acum. Contextul e mereu de vină. Totul se rezumă la contexte, nu? Dacă n-aș fi fost aici, dacă nu l-aș fi cunoscut, dacă nu te vedeam, dacă nu simțeam… dacă… dacă… dacă. Bla, bla,bla. Nimic nou sub soare, așa-i?

Cei doi păreau istoviți de aceste declarații și aveau privirile pierdute.

– Totuși, îmi explici?

– Cum am făcut-o? Simona-și puse din nou ochelarii pe nas. Tehnic sau artistic?

În acel moment bărbatul o luă de gât și o lipi de perete.

– Să nu glumești cu asta, fă!

– Am glumit destul cu destinul meu, ori el cu mine. Ce, mă-ta, crezi că mă mai face să râd? Am făcut-o pentru noi și uite că…

În acel moment, Silviu se smuci și o privi cu ochii în lacrimi. La rândul ei, femeia-i ținti privirea, ochii lui erau atât de goi. La scurt timp, acesta se lăsă ușor pe genunchi și se prăbuși la pământ, făcând loc privirii speriate a Niculinei. Simona sprijinea cu putere peretele în continuare, acum, mai mult ca oricând, nu se putea dezlipi de el, avea nevoie de susținere… și o primi. O primi de la cine se aștepta mai puțin. După ce zări cuțitul din spatele lui Silviu înțelesese totul despre toate. Câte nu văzuse la timpul potrivit, dar nu era târziu, trenuri mereu vin și pleacă din gară, acum era momentul lor. O luă pe fetiță de mână și ieșiră tăcute din apartament.

Lasă un răspuns

