P.S. Alt omagiu unui prieten bun

Despre sufletul lui poetic am mai scris aici…dar insuficient. Mai sunt multe de spus despre un suflet, despre poezie, despre poezia sufletului. Astăzi continui mica mea autopsie. Cobaiul, un amic bun: STELU POP

POEME

lPVz7

CINE SUNT EU?

adeseori stau la taifas  cu sufletul meu
 și..mă întreb (eu și fărâma rămasă din Eu)… 

 cine sunt eu? 

 sunt pumnul de lut frământat din propriul Eu
 rostind în fapt de seară cuvinte 
 ce stau să cearnă tristeți și bucurii deopotrivă
 când luna își caută hodină pe cate-un crepuscul punct cardinal
 într-un ritm de conjuncție cu statut planetar
 rupt dintr-un indescifrabil  sistem universal. 

 
 sunt o fărâmă de vis ce-alunecă prin univers
 șoaptă oglindită într-o undă de vers
 notă rătăcită pe clapele pianului-vreme
 într-un   perpetuum concert ancestral
 unde până și gândul devine visceral. 

 
 sunt aripa frântă a zborului invers
 ce-și caută rost și sens într-o ultimă zvâcnire de vers
 un zbor de suflet-flutur cu iz de zeu
 rezultat al unei binecuvântări dumnezeiești cu determinare de Eu…

 acesta să fiu eu?

Suflet...puritatedecristal

SUFLET…PURITATE DE CRISTAL

din altare scrijelite în simțiri și trăiri bicefale
 vreau să-ți închin mii și mii de osanale,
 pe muzică de rit atemporal
 te încrustez în sideral piedestal
 
 de teamă să nu te frâng,
 să nu te sparg…
 
 de teamă să te expun în cercuri concentrice realității crude,
 după cum zi de zi hidoșenia capată formă de portrete nude,

 da…

 mi-e teamă,
 mi-e teamă să nu te frângi,
 să nu te spargi
 suflet  puritate de cristal.

big222b333

VIAȚA DE APOI…

apoi
am început o altă viaţă…
(rezultatul unei decizii ferme şi unilaterale,
ruptă de dincolo de tipare)
am purces la primul pas…
identificarea nudităţii mele cu natura,
astfel,
m-am descătuşat de veşminte,
grupându-le pe anotimpuri în sicrie făurite din abis,
dintr-o mai veche dorinţă a metamorfozării într-un vis,
singur am scrijelit mormânt în plăceri carnale păstrate doar în gând,
peste care timpul a trecut rând pe rând…
mai apoi,
(trecând peste bariere de conduită, etichetă,
distorsionând decenţa în falsă pudoare)
mi-am îmbrăcat trupul în grandoarea nudităţii mele,
şi-n  eterna chemare a naturii,
m-am contopit cu apa şi pământul cu soarele şi luna,
definindu-mă prunc al naturii–mamă,
vrednic urmaş al tatălui-univers,
mi-am tatuat pe suflet Alesul Vers al Iubirii;
al iubirii de oameni,
al iubirii de sine,
al iubirilor trecute,
al iubirii care vine…
fără să’ncrustez tăcerea pe chipul cioplit,
în cele din urmă,
vieţii de apoi
sufletul mi-am răstignit.

VARIANTA AUDIO, RECITĂ POETUL

RENASC

Renasc odată cu renașterea ta
un rod pe ram
un fruct în pârgă
o sămânță
pumnul de cenușă răsădit pe drum
atât
aș vrea să fiu
prinos Cunoașterii-Cuvăntul
cuvântul nerostit în pripă
tu
în drumul tău
lasă păsările călătoare
lasă-le să zboare…
ți-e sufletul îmbobocit de Soare, Lumină, Iubire și Credință…

lasă păsările călătoare să zboare
lasă-le să zboare
iar în cele din urmă
fi-voi Cuvântul Cunoașterii Tale

te rog
nu frânge zborul păsărilor călătoare
lasă-le să zboare
să zboare…

VARIANTA AUDIO, RECITĂ POETUL

stelu

 

Lasă un răspuns

SUNT UN ADOLESCENT REBEL

.... si asa vreau sa raman...

Blogul unei cinefile

Filme, seriale, recenzii și recomandări

Onișoară Claudiu-Liviu Blog

Poezie, proză scurtă, articole, eseuri.

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Fum de Ţigară

Simte,dar taci.Scrie.

Dintr-o suflare

Povești de suflet

Personaje de Basm

„Cărțile reprezintă umanitatea dată la tipar.” Barbara W. Tuchman

Poetaria Journal

© Ioana Haitchi - Blog de poezie, traduceri, eseuri, ştiri culturale

*Ana-Maria.PM*

Poetry lover, coffeeholic & books addict

Colțul Cultural

Repaus cu cap

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

365 dni w obiektywie LG

365 days a lens LG

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close