Strigătul surd al unei oarbe

un text din seria de proză scurtă ”AlchiMia”

(c) Mihai COTEA

Conversația e cheia. Cheia aurită. Cheia aurită care deschide lacătele ruginite. Așa e conversația. Întotdeauna? Nu, cu mine, nu. Eu am răgușit de la atâta conversație. Cheia mea e strâmbă, se rupe-n lacăt prin forța cu care-mi dirijez dorințele. Doresc și am dorit, dar nu știu cât o voi mai face. Nu așa.

Ții minte discuțiile noastre? Cum să nu? Țipetele mele sunt tot acolo, încă strigă-n tine. După cine? I-un strigăt în gol. Un strigăt gol, despuiat, ce strigă-n gol. Un hău se deschide(a) între noi. Eu nu mai țin minte ce-am discutat. La mine e mai simplu, firește, ca atunci când strici și celălalt trebuie să repare, negreșit. Mereu celălalt. Eu nu pun mâna, eu nu cer iertare, abia îmi smulg câteva scuze din capul egoului și ți le trântesc așteptând recompensa. Cât va ține? Banii de recompensă se cheltuiesc cel mai ușor, sunt bani nemunciți. Eu n-am muncit pentru iertarea ta, nici n-am oferit un omolog pe măsură, doar câteva scuze scremute.

Pe noi ne despart cuvintele. Nu! Pe mine mă despart cuvintele de tine, pe tine te despart gândurile de mine și oricât am încerca nu putem construi un pod hibrid de comunicare între noi, căci ce spun eu nu e ce gândești tu. Ce poate rezulta dintr-un cuvânt și-un gând? Depinde, e o relație unisex, plăcere, bucuria momentului. Dar dintre un gând și o iubire? Aici începe să se întrezărească ceva… Dar dintre o iubire și-un cuvânt? Nu! Incompatibilitate totală, căci la mine, cuvintele-s diforme, mutante, anchilozate și cu un veșnic sindrom de autocompătimire.

5533164191_f0005bd5ea_o

foto: Flickr

M-am imaginat peste zece ani în altă situație. Tu vorbeai și eu tăceam… sau gândeam? Ar fi altceva. Pe când vom ajunge să exprimăm amândoi același drum, vom ajunge și la podul mult visat. Totul e să nu ne pierdem pe drum, sau să nu obosim separat. Totul e să nu strig și să nu mă înțelegi greșit. De fapt, asta-i totul pentru noi. Cum să te aud când vocea ființei ce nu sunt îți acoperă ca o manta sufletul? În acel moment, nu mai primesc nicio rază de la tine, iar tu nu mai vezi niciun dram de frumusețe în mine. Nu te văd atunci când țip la tine, căci tu taci și nu mă ajuți în orientare. Deși, orientarea cea mai înțeleaptă în acele momente e tăcerea, așa-mi semnalizezi de la distanță că mă depărtez de centrul tău, că mă schimb. Da, tu faci bine! Eu ce să fac?

Eu îmi văd de drum. M-am împăcat cu sindromul și îl primesc în viața mea. O gazdă bună nu-și dă musafirii afară. Ei știu când să plece, drumețului îi șade bine cu drumul. În tot acest timp, tu faci același lucru. Îți vezi tihnit de traseul prestabilit și… oare mă vei aștepta? Stai! N-am cum să rezist… te-am văzut! Vin și eu imediat, musafirii își termină porția de pelin prăjit, și-apoi pleacă. Mai e puțin. Așteaptă-mă!

12 gânduri despre „Strigătul surd al unei oarbe

  1. Tacerea pasilor tarzii 28 Iulie 2015 — 7:11 AM

    Ce scriere , ce adevar , cat miez de suflet , chei .. multumesc coltule 🙂

  2. Tacerea pasilor tarzii 28 Iulie 2015 — 8:22 AM

    Scriere , adevar , miez de suflet , cheie.. multumesc coltule 🙂

    1. Multumesc din suflet pentru aprecieri si rezonanta! Mi-ar placea sa-mi spui Mihai. 🙂

      1. Tacerea pasilor tarzii 28 Iulie 2015 — 10:10 AM

        Sunt doua comentarii aproximativ asemanatoare –leptopul a intrat in maintenance automat chiar cand am scris primul comentariu …Nestiind ca l-a luat – am rescris .. Oricum nu conteaza , puteau fi 2 -3 -7-9 comentarii – pentru ca mi-a placut scrierea maxim . Uite asa ne invatam unii pe ceilalti .
        Ochi si urechi sa avem . O zi minunata Mihai 🙂

      2. Nu-i bai. Mi-au placut ambele si-ti multumesc pentru ele. Ai dreptate: asa ne invatam unii pe altii. Numai bine si tie!!

  3. când gândurile sunt cuvinte iar cuvintele sunt chiar gândurile și toate vin din suflet, e timpul pentru un nou început

    1. Exact asa e, Rica, iar Mia, personajul meu, chiar asta are in planuri. Multumesc pentru popas si… ganduri.

  4. Titlu interesant… Poza „ii ploua in gura.. ” apa este vitala. 🙂

    1. Asa e, Ane. De apa adevarului din ea este mereu insetata si o cauta necontenit. Multumesc frumos pentru popasul tau! 🙂

  5. Pe oameni TOTUL ii desparte, deoarece ne refuzam TOTALITATEA din care si prin care facem parte…De fapt ne desparte EGOISMUL , acest egoism gtegar, dezintegrator. Dialogul este al surzilor, iar relationarea este un concept lipsit de substanta. Colaboratea este subordonata profitului,avantajului. Toate analizele, psihanalizele noatre sunt lovite de nulitate, atata timp cat fiecare din noi stam pe cate un pisc al orgolului. Cum sa fie armonie, echilibru, pace…intr-o asemenea lume ?!

  6. tu stii pasiunea mea pt…Mia…asa ca …abia astept sa o vad la casa ei sub forma de fila de carte pe care as dori o dedicatie…acolo la o fereastra cu totul si cu totul Speciala…ms cu antipatiune…o plecaciune Miei…si tie ma inclin…P.S.

    1. Multumesc, Stelu! Toate la timpul lor, bunule! Vine şi Mia… 🙂

Lasă un răspuns

SUNT UN ADOLESCENT REBEL

.... si asa vreau sa raman...

Blogul unei cinefile

Filme, seriale, recenzii și recomandări

Onișoară Claudiu-Liviu Blog

Poezie, proză scurtă, articole, eseuri.

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Fum de Ţigară

Simte,dar taci.Scrie.

Dintr-o suflare

Povești de suflet

Personaje de Basm

„Cărțile reprezintă umanitatea dată la tipar.” Barbara W. Tuchman

Poetaria Journal

© Ioana Haitchi - Blog de poezie, traduceri, eseuri, ştiri culturale

*Ana-Maria.PM*

Poetry lover, coffeeholic & books addict

Colțul Cultural

Repaus cu cap

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

365 dni w obiektywie LG

365 days a lens LG

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close