Preziceri din amintiri. 2015 pe blog.

Dragii mei, am ajuns, din nou, la un punct în care ne oprim puțin și privim înapoi pentru câteva momente. Ne tragem sufletul, cântărim ce-a fost și pășim într-o nouă posibilitate.

Peste scurt timp încheiem încă un an. Ce a însemnat acest an pentru Colțul Cultural? Un an mai activ, dar în ritmul meu. Fără grabă, fără repezeală, ardelenește 🙂 . Un an în care am inaugurat o nouă serie și am dus-o la bun sfârșit. Cronica Cenzurii a fost, pentru mine, un motiv de bucurie, un vis împlinit și salvat. Sunt genul căruia nu-i place să arunce mâncarea, deci nici când vine vorba de hrană spiritual-culturală, nu sunt încântat să risipesc vreun crâmpei. Proiectul cu cenzura la cinema ar fi trebuit să facă parte dintr-un plan mai mare care includea o conferință de istorie în Norvegia, în urmă cu ceva ani, dar n-a fost să fie. Am decis, totuși, să-l salvez și să-l pun la dispoziția cititorilor Colțului Cultural. Cele 6 părți ale materialului au avut un impact relativ, dar destul de mulțumitor, ținând cont de nișa pe care o acoperea postarea. Mă înclin celor care au citit cronica mea sau, măcar, părți din ea!

Nu e loc de regrete și nici de bătut apa-n piuă. 2016 va continua cu o altă serie, așa cum v-am obișnuit, doar că ea va fi inaugurată spre finalul anului, spre deosebire de cele din anii trecuți, care debutau la începutul anului. În octombrie, când se vor fi împlinit 60 de ani de la Revoluția maghiară din 1956. Da, am un material vast despre subiect pe care doresc să-l public pe blog. Seria nu are încă un nume stabilit. Vă aștept să vizitați și să comentați seria.

2015 a însemnat o singură recenzie de film. Reușită sau nu, am riscat pe un film care m-a încântat peste măsură. Aferim producătorului său și echipei! Am compensat, însă, cu recenziile de cărți și articolele pe temă bibliofilă, alături de preluări de la diferiți autori, cunoscuți mie, care m-au mișcat prin operele lor. Anul acesta am promovat mult mai mult literatura underground și autorii mai puțin cunoscuți publicului pentru că, da, și eu fac parte din acest eșalon. Datoram această picătură de atenție tuturor.

Categoric, în anul ce stă să treacă, m-am concentrat mai mult pe artă, la cererea cititorilor, dar și din pasiune. Multe postări au vizat biografii ale marilor artiști, omagii pentru oamenii din spatele tablourilor care au influențat lumea prin operele lor.

O altă serie, începută de anul trecut, Simfonia culturii, a mers mai departe. Pași mici, dar siguri. Destinul acestei serii este incert pentru mine, iar părerea voastră cântărește mult. Aici e momentul să vă cer ajutorul. Doriți ca seria Simfonia culturii să continue? Despre ce compozitori dragi vouă v-ar plăcea să citiți în cadrul ei?

Portița rămâne deschisă și pentru oricare alte sugestii legate de conținutul blogului. Știu că sunteți acolo, în spatele ecranului, și vă mulțumesc!

2016 prielnic, vă doresc! 🙂

Salvador-Dali-Jeans--53923

5 gânduri despre „Preziceri din amintiri. 2015 pe blog.

  1. Ai avut un an rodnic și benefic pentru cei care ți-au trecut pragul. Îți doresc să te țină puterile pentru a continua tot așa. Mulțumiri pentru inspiratele postări și la mulți ani!

    1. Mulțumesc frumos, Petru! Mulțumesc pentru răspuns, pentru atenția acordată blogului și pentru aprecieri. Te invidiez un pic pentru rapiditatea cu care-ți actualizezi tu blogul, dar mă consolez cu o vorbă de-alor mei: Nu mă grăbesc, că nu-i concurs! :)))) Te îmbrățișez! Un an superb îți doresc! 🙂 La mulți ani!

  2. Subiectele culturale au ajuns desuete, frivole, nefrecventabile într-o lume atat de cuprinsă de lăcomie senzorială. O lume care cultivă sexul, plăcerea facilă sub orice formă, oricât de gregară ar fi aceasta, dar care și-a pierdut trăirea, adică PASIUNEA. Despre compasiune, nu este cazul să mai vorbim, o compasiune care nu este nici rațiune, nici pasiune, care este armonizarea acestor extreme. Cosider că prin cultură în general prin artă, muzică pictură, poezie…putem aduce o rază de lumină în bezna tot mai mare a lumii noastre. Poate va reuși cultura, cultivarea sensibilității, creativității, autenticității ce n-au reușit filosofiile, știința sau religia.
    Faptul că dorești să ții cont de… vox populi…în sine este un lucru bun, dar…cred eu, fiecare va trebui sa-și asume modul cum consideră de cuvință să se manifeste, să se organizeze, ținând cont numai de ceea ce îl reprezintă. De fapt aceasta este nevoia cea mai firească…a fii tu insuți. Cu siguranță, în urma eventualelor comentarii pot surveni noi și noi teme de pus în discuție.
    Cum nu acord importanță timpului, mai mult decât o are, bilanțul, anul care vine, de fapt este curgerea unui veșnic prezent aflat în eternitate. Să curgem odată cu el.
    Faci o treabă bună, continuă…

    1. Ai scris foarte frumos și emoționant, calinakimu, despre ”a fi” și despre ”noi”, așa cum suntem. Am primit multe răspunsuri, pe diferite căi, prin care eram încurajat să fac ce simt. Eram curios și de părerea cititorilor. Sigur că ultima decizie va fi a mea, sau a proiecției mele… depinde de cine sunt la un anumit moment. Ne schimbăm continuu, știi. Mulțumesc din suflet pentru încurajări și pentru consecvență! Numai bine!

      1. Cu bucurie…și eu îți milțumesc.

Lasă un răspuns

SUNT UN ADOLESCENT REBEL

.... si asa vreau sa raman...

Blogul unei cinefile

Filme, seriale, recenzii și recomandări

Onișoară Claudiu-Liviu Blog

Poezie, proză scurtă, articole, eseuri.

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Fum de Ţigară

Simte,dar taci.Scrie.

Dintr-o suflare

Povești de suflet

Personaje de Basm

„Cărțile reprezintă umanitatea dată la tipar.” Barbara W. Tuchman

Poetaria Journal

© Ioana Haitchi - Blog de poezie, traduceri, eseuri, ştiri culturale

*Ana-Maria.PM*

Poetry lover, coffeeholic & books addict

Colțul Cultural

Repaus cu cap

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

365 dni w obiektywie LG

365 days a lens LG

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close