Eminescu în ediție inedită

Azi e 15 ianuarie. Neoficial, e încă o zi liberă pentru că aproape toată lumea-l sărbătorește pe Mihai Eminescu. Pregătirile s-au terminat, show-ul a început: să-l cinstim pe Eminescu, zice toată lumea-n cor.

Eu, azi, am avut o zi plină, dar mi-am făcut timp, totuși, să public ceva ce, cred eu, va fi destul de apreciat de către ”eminescofili”. 🙂 Un ”film documentar”. Primul film documentar despre Mihai Eminescu, Veronica Micle și Ion Creangă. Un film mut din anul 1914, realizat de Octav Minar (prozator, traducător şi istoric literar).

O peliculă scurtă, de aproximativ 20 de minute, valoroasă prin statutul ei prototipic și prin omagiul adus celor trei personalități alte vremurilor românești de altă dată.

Eminescu, Veronica, Creangă, omagiul meu de astăzi.

partea 1

partea 2
partea 3

 

 

2 gânduri despre &8222;Eminescu în ediție inedită&8221;

  1. Pe seceta asta…propun ca ziua lui Eminescu să devină zi oficială de sărbătoare națională. Pentru mine cel puțin, este o zi mai importantă decât zilele de sărbătoari religioase. Opera lui EMINESCU este în sine…religioasă.

Lasă un răspuns

