Din Urzeala Cuvintelor…

Astăzi m-am hotărât să mă dedic frumosului. Puteam alege o paletă largă de bucățele cu/de frumos, dar am vrut să mă opresc la poezie.

În urmă cu câteva săptămâni vizitam Aradul pentru a dărui cititorilor și amicilor mei apropiați de acolo, cel mai recent volum al meu Eu și MiaDar din dar se face rai, nu? Cam așa e, pentru că și eu m-am ales cu un dar. Am primit, printre altele, un volum interesant cu poeme și proză scurtă intitulat Urzeala cuvintelor și lansat sub egida Ligii Scriitorilor filiala Arad.

Drept bucurie și mulțumire, azi dau dezlegare la frumos și, urându-vă lectură plăcută, vă las în compania a două autoare care au semnat în antologia arădeană. Lucia Bibarț și Natașa Valentina Roman. 

 

CAPCANĂ

Îmi spui că

tot ce-i fragmentat și ciopârțit

ți-e străin.

Și-atunci cum se face că

”M-am gândit tot timpul la tine”

rostogolit greoi,

închegat din tăceri înalte

cât încordarea,

azi și ieri a uitat

să te rotunjească?!

DEZLEGARE

Îndură-te Martie…

Dezleagă-mă pe mine

cea care de câteva zile sunt,

de mine cea dintotdeauna.

Mă apasă, Martie, greutatea frunții.

M-am otrăvit de gustul zilelor tale.

Dezleagă-mă, dezleagă-mă

în ploaia cu stropii galbeni.

În ploaia de aur.

(LUCIA BIBARȚ)

8391656276_93d3ec3b31_o

foto: Flickr

ÎN NUMELE TĂU

În numele tău

Se nasc

Fii

Zei

și dumnezei

Vertical

Sărutându-mi lobul urechii stângi

Știi

Că în numele meu se scriu pe inimi

Războaie de carne și sânge

Păcar originar

Pe străzi fără de început

Cu penița în mână

Poeții

Rescriu istorii

În numele nostru

Oamenii dor

Orizontal

TOȚI SUNTEM LUPI

Lupul din mine

Urlă de trei ori pe zi

Își pierde cuvântul

Își pierde timbrul

Lupul din mine

(Te) Așteaptă

Aleargă

Spre nicăieri

Lupul din mine

Adulmecă…

***

Aș scrie pe fiecare scoarță

Despre haita flămândă

În doi secretele prind viață

Știi

Lupul din mine cerșește

Privirea

Cuvântul

Lupului din tine.

***

Toți lupii caută

Urma Marelui Alfa

În fiecare gest

Omniprezentul

Se sfâșie noaptea

Sălbatec

Infinitul tace

***

Lupii nu știu

Să plângă în doi

Să râdă singuri

Învață

Să urle hilar

De trei ori pe zi

Caută lumina cuvintelor

***

Devin eu

Cu fiecare timp câștigat

Cuvinte puține

Taci

Am

Strigătul lupilor – pereche

(NATAȘA VALENTINA ROMAN)

27360339723_9a99f73792_o

foto:Flickr

 

2 gânduri despre &8222;Din Urzeala Cuvintelor…&8221;

Lasă un răspuns

