Binele (II)

binele

 

SPITALICEASCĂ

DOCTORUL: Nu-mi place deloc ce văd aici, Ioane. E ulcer și n-arată bine deloc.

IOAN: Vai, Dumnezeule, e așa grav? Ce ziceți? E de cuțit?

D: Nu e de cuțit… nu încă.

I: Vai, sfinte Tată, sunt îngrozit de operație, dom’ doctor. E vorba de vârstă… am aproape 50 de ani și o familie încă nerealizată… adică copiii, știți.

D: Da, copiii… ăștia ori te fac rege-n viață, ori te bagă-n pământ.

I: Nu-s căsătoriți toți și le va trebui și o locuință. Eu pot să zic că mi-am trăit traiul, dar ei…

D: Ei, nici chiar așa. Mai ai mult, dar depinde de tine.

I: Ce să fac?

D: Să lași țigările o dată pentru totdeauna și cafeaua. Măcar atât!

I: Știți, când lucram nu fumam atât și nici nu beam cafea. N-aveam timp! Eram încontinuu în febra lucrărilor și mai trebuia să-i mai ajut și pe alții. Uneori uitam și să mănânc…

D: Ei, poftim! Asta-ți mai lipsea. Eu recomand o internare ca să facem câteva investigații, vreau să văd mai clar ce e acolo.

I: Cum spuneți dumneavoastră. Vă rog, ajutați-mă!

D: O rezolvăm noi cumva.

I: Uitați (după ce se scotocește prin buzunare, scoate o hârtie de 200), pentru consult.

D: Salonul 5. Acela e al meu. Îți fac formele și de-acum încolo, ne vedem acolo.

………………………………………………………………………………………………..

(după câteva săptămâni, în cabinetul doctorului)

D: Și vă mai doare?

I: Mă doare, doctore, de nici nu pot dormi noaptea. Noaptea mă apucă!

D: V-am făcut o endoscopie, dar mă tem că trebuie s-o repetăm.

I: Nu, vă rog! Mi-e groază de ea, n-o suport! Nu se poate fără?

D: Și cum să văd eu, Ioane, ce-i acolo?

I: Dar n-ați văzut?

D: Trebuie să văd mai bine. Ce facem?

I: Hai să încercăm și alte medicamente, așa o perioadă numai…

D: Dar mai stai internat?

I: Stau! Numai să mă fac bine și să nu mă tăiați.

D: Ce ai adus în plasele alea?

I: De la țară… câteva atenții pentru dumneavoastră. Nevasta zice că mă îngrijiți tare bine aici.

D: Nu prea te lași tu îngrijit cum trebuie (aruncă cheile de la mașină pe birou)… Ia de-aici!

I: Ce-s astea, doctore?

D: Cheile de la mașina mea. Deschizi și pui plasele pe bancheta din spate. Vezi, poate uiți să-nchizi…

I: Nu uit, dom’ doctor! Dumnezeu să vă dea sănătate că mă scăpați de cuțit! Le duc, acuși le duc.

D: Ioane! Încui, da?

I: Încui, cum să nu?!

_________________________________________________________________

Binele… ce substanță difuză și complexă… Să fi fost acesta ”binele” pentru Ioan?

VA URMA

Această parte ar fi trebuit să apară sâmbăta trecută, dar, din cauza unor defecțiuni la rețea, a apărut doar astăzi. Îmi cer scuze cititorilor mei pe această cale!

Duminică, 27 noiembrie, ultima parte!

Lasă un răspuns

