Binele (III)

binele

CETĂȚENEASCĂ

MARIAN: Trebuie să renunțăm la el

MARIA: Nu pot! Cum să fac asta?

MAN: Mergi și-l faci marinar.

M: De ce vorbim, noi, aici? De un copil sau de un sac de cartofi?

MAN: Vorbim de bani, de fapt. Nu ne permitem încă un copil.

M: Termină! Parcă faci tranzacții la bursă.

MAN: Și nu e, un pic, așa? Sunt mai realist decât la bursă.

M: N-avem motive s-o facem. E sănătos. Și chiar de n-ar fi fost…

MAN: Acum e sănătos, dar când se va naște și va trăi în sărăcie cu ceilalți șase, mă îndoiesc…

M: E de la Dumnezeu, Domnul a dat!

MAN: Domnul a dat, Domnul a luat, de data asta o să și-L ia înapoi. E prea mult.

M: Gândește-te un pic. La început a fost cuvântul, apoi s-au creat toate celelalte…din nimic!

MAN: Și-apoi a apărut portofelul! Ei bine, de când e așa, eu mă gândesc de două ori înainte să arunc cu banii. Fii rezonabilă, Maria! E pentru binele nostru.

M: Și binele lui?

MAN: Și-al lui! Dacă îl păstrăm e ca și cum i-am lua binele cu care s-a născut îndreptățit. Toți au dreptul să trăiască bine.

M: Nu mă convingi… și-apoi mi-e frică. Nu fac.

MAN: Dau eu banii, dacă trebuie… Ca să te trateze cu respect!

M: Preferi să cumperi respect decât să iei mâncare pentru copil.

MAN: Prefer să o duc respectabil, cum am dus-o și până acum. Cu ăsta, n-aș putea s-o fac.

M: M-ai amețit… Doamne, cum le-ntorci… Vreau să stau jos, să mă mai gândesc.

MAN: Bine, odihnește-te și gândește-te la viitor. Adelina are nevoie de încălțări noi, Sorin trebuie dus la dentist, Marta începe școala și îi trebuie câte și mai câte, Cosmin are de plătit pentru fotbal, Dan nu mai are haine pe măsură și Corina trebuie tratată de laringita aia care nu-i mai dă pace. Alți bani, alte medicamente, altă mâncare și mai suntem și noi. Trezește-te, femeie! Nu se poate! E spre binele tuturor!

M: Lasă-mă un pic… vreau să stau doar eu și cu el. Să vorbim și noi…

___________________________________________________

Binele… ce substanță difuză și complexă… Să fi fost acesta ”binele” pentru Maria? Pentru Marian? Dar pentru ceilalți? Și bebe?

Binele e un concept general și generos. Adeseori ne grăbim să facem un ”bine” aproapelui fără a muta perspectiva pe planul larg, panoramic. Cum îl va influența? Binele meu este și binele lui? Fiecare acțiune conferă o reacțiune. Am calculat riscurile? Dar de ce să nu facem un bine dezinteresat? Nu cumva e doar mângâierea egoului? Chestiunile rămân deschise și discutabile. Există situații și oameni, există interacțiunea lor. De ce n-am fi mai prudenți înainte de gâdilirea propriei mândrii de sine? Sau de ce n-am face un bine pur și simplu? Iar întrebări… gândirea-n perspectivă…

5 gânduri despre „Binele (III)

  1. Îmi place foarte mult serialul „Binele”.

    1. Mulțumesc mult, Smaranda! Din păcate, acesta e ultimul episod, dar, dacă există cerere și propunere pentru o temă/teme nouă/noi, aș putea reveni cu o continuare. Momentan, așa l-am conceput. Pe cele trei paliere: Bisericească, Spitalicească și Cetățenească.
      Mulțumesc mult, din nou, pentru apreciere! Contează mult. 🙂

  2. Tacerea pasilor tarzii 28 Noiembrie 2016 — 8:17 AM

    Imi place .
    Si mi-a trecut asa prin minte , ca un gand venit . Pana si binele pluteste in mister .
    „Sau de ce n-am face un bine pur si simplu ?” Da !

    1. Complicată treabă şi binele ăsta. Deseori îl folosim ca să ne liniştim pe noi, în primul rând.
      Mulțumesc mult de aprecieri şi vizită! 🙂

Lasă un răspuns

SUNT UN ADOLESCENT REBEL

.... si asa vreau sa raman...

Blogul unei cinefile

Filme, seriale, recenzii și recomandări

Onișoară Claudiu-Liviu Blog

Poezie, proză scurtă, articole, eseuri.

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Fum de Ţigară

Simte,dar taci.Scrie.

Dintr-o suflare

Povești de suflet

Personaje de Basm

„Cărțile reprezintă umanitatea dată la tipar.” Barbara W. Tuchman

Poetaria Journal

© Ioana Haitchi - Blog de poezie, traduceri, eseuri, ştiri culturale

*Ana-Maria.PM*

Poetry lover, coffeeholic & books addict

Colțul Cultural

Repaus cu cap

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

365 dni w obiektywie LG

365 days a lens LG

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close