La marginea realității (recenzie)

Din colecția editurii Cartea Daath, „Noua Paradigmă”, azi am să vă prezint câteva aspecte legate de volumul La marginea realității, apărut în 2014 la noi și scris de soții Andrews, Colin și Synthia.

Poate că marea majoritate a celor care vor citi acest volum sunt, deja, familiarizați cu o sumedenie de evenimente de mare stranietate prezentate aici, însă pot să pun rămășag că foarte puțini dintre cititori sunt atât de bine documentați ca autorii acestei cărți. În mod normal, nu obișnuiesc să discut despre referințele bibliografice ale unui volum din start, dar fiind vorba de un subiect atât de polemic, țin să subliniez încă de la început acest fapt. Cartea reunește mărturii, înregistrări, muncă de teren, bibliografii etc. cu privire la unele din cele mai neobișnuite evenimente din realitate, fenomenele de la marginea realității: OZN-uri, fenomenul Orbs, tehnologii secrete, cercurile din lanuri, interacțiuni de gradul 3, chemtrails.

Cred că cei mai cerebrali dintre cititori vor închide fereastra acestui articol ori vor clasifica volumul drept „o fabulație” sau „o pierdere de vreme”. Cei ce știu, nu mai caută, e normal. Întrebarea e: ce știm, de fapt? Poate că tocmai ăsta e sâmburele care a germinat subiectul acestui volum.

Colin Andrews, inginer electrician la origine și soția sa, Synthia Andrews, medic naturopat, au studiat aceste fenomene de aproape 40 de ani, iar totul a început în anii ’80 cu nebunia creată în jurul misterioaselor cercuri din lanuri (crop circles), care ulterior s-au dovedit autentice falsuri, dar care ridicau unele întrebări greu de ignorat, printre care: cum se face că unii din artizanii acestor cercuri experimentau la fața locului tot felul de fenomene ciudate (cețuri apărute din van sau sentimentul de condensare a timpului) și, chiar și atunci când lucrau în echipe diferite și se întâmpla ca o echipă să creeze o anumită particularitate a desenului, acea particularitate să apară identic și-n alt loc, la altă echipă de artizani (nu existau telefoane mobile și nu-și vorbeau, ori nu știau de existența celorlalți).

Iar aceasta e doar o mostră de stranietate.

Picture1

În legătură cu fenomenul Orbs (globuri luminoase), acesta e o subdiviziune a fenomenului OZN și comportă două tipuri de manifestare: „Cel dintâi este reprezentat de lumini pe cer având caracteristici distincte”, iar cel de-al doilea tip de globuri luminoase „este un fenomen relativ recent, vizibil doar în fotografii, neputând fi observat cu ochiul liber în momentul realizării lor”. Probabil și mai stranie de atât nu poate fi decât următoarea statistică, prezentată și-n carte: Peste 33 de milioane de cetățeni cred în existența civilizațiilor extraterestre, comparativ cu cei puțin peste 27 de milioane care cred în existența lui Dumnezeu. Omul, prin natura sa, a simțit nevoia, dintotdeauna, să creadă în ceva sau cineva, iar această nevoie a fost, deseori, exploatată de cei care voiau să controleze mental acest tipar puternic uman. Departe de aceștia, volumul La marginea realității  reprezintă o mărturie sinceră a autorilor care-și fac chiar și mea culpa atunci când au greșit prin raționamentul lor (episodul cercurilor din lanuri), nu ascund dub preș vreo nereușită, mizând pe aceeași carte a sincerității chiar și când unul din ei sau ambii au trăit fenomene inexplicabile, supranaturale, strângând, într-un material voluminos, extrem de multe întâmplări controversate de-a lungul vremii (până și atunci când urmele existenței acestora au fost șterse, din diferite motive). Teoria lor: crezul în existența unei perioade de tranziție spre o nouă formă de înțelegere, mai complexă, din partea noastră, ca ființe umane.

Picture2

Se discută, din ce în ce mai des, de noi tipuri de războaie- războiul psihologic și războiul biologic sunt doar două exemple fade din zona „teoriilor conspirației”. Mostre de apă culese în urmă cu 17 ani, imediat după împrăștierea de aerosoli (chemtrail-uri) care prezintă niveluri peste normal de magneziu, bariu, aluminiu și stronțiu, sînt, însă, dovezi implacabile, certificate. Iar atunci când companiile se ceartă în privința celui care trebuie să achite nota de plată, „știi că tehnologia respectivă există și e utilizată”.

Am spune că e ceva în aer… despre „asta”, Synthia Andrews a scris mai multe în capitolul acesteia, Homo noeticus: omul conștient, cu privire la noile niveluri ale realității care sunt, în fapt, noi frecvențe la care accedem doar prin intermediul percepției, mai cu seamă că autoarea a dedicat un întreg volum acestor aspecte.

Noi, fiind o masă enormă de oameni, în comparație cu potentații și oamenii influenți ai planetei, din păcate nu realizăm ce putere avem, căci atunci când le-o cedăm lor și ne lăsăm influențați, devenim o simplă masă de… manevră. „Mințile aflate sub controlul mass-media, funcționează așa cum a prevăzut guvernul”.Consider că prin aceste cuvinte, ne depărtăm mult de o teorie a conspirației, pentru că asta se întâmplă ACUM. Influența Facebook, care-și stabilește uneori standardele în mod arbitrar, forța pe care o are, riturile puterii (aceleași, doar puțin fardate) de zeci și sute de ani în succesiunea lor, efectul Edward Snowden și multe altele, nu sunt de natură să mai mire pe cineva ancorat la realitate cât de cât. Cartea atinge și unele laturi de acest fel.

Picture3

Volumul La marginea realității are un mare atu: reușește să te facă să te întrebi. De aici până la ceea ce decizi să manifești, este strict problema ta, ca cititor, dar mai ales ca om. „Sunt mai multe lucruri în cer şi pe pământ, Horaţiu, decât cele visate de propria ta filosofie”, ne spunea Shakespeare, în urmă cu sute de ani. Azi, putem asista la unele.

mesajul auzit în sudul Angliei pe 26 noiembrie 1977 (traducerea unui fragment se află în carte la pp.363-364); citat din spusele autorului cărții: (…) în momentul producerii sale nu exista nicio tehnologie care să se poată suprapune peste și să înlocuiască timp de șase minute o emisiune televizată. Nimeni nu a recunoscut, de atunci și până acum, că ar fi realizat o astfel de farsă.

Dincolo de toate teoriile, faptele, fenomenele vehiculate-n carte, sunt un om care apreciază deschiderea și cunoașterea și care s-a distanțat, de ceva timp, de cei care pretind că au certitudini pentru orice. Acesta e motivul primordial  care ar trebui să stea la baza inițiativei oricui de a citi acest volum (și nu numai). La buna cunoaștere!

titlu: La marginea realității:

autori: Colin Andrews ; Synthia Andrews

traducător: Adina Ihora

an: 2014

editura: Cartea Daath

pagini: 446 (+ anexe)

LMR-crop-500x500

Un răspuns la “La marginea realității (recenzie)”

1. Daniela Marin spune:

A republicat asta pe Cartea Daath Publishing și a comentat:
    Multumesc, Mihai! Am ales sa public aceasta carte pentru curajul si onestitatea autorului sau, Colin Andrews, care, dupa decenii de cercetare, dupa multi ani de credinta in autenticitatea miraculoasa sau extraterestra a faimoaselor structuri crop-circles, a ajuns la adevar. Ba, mai mult, l-a facut si public.

Apreciat de 1 persoană

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google