O restanță la trecut

În cutia cu trecut, aranjat cum am putut,

Nou, mai vechi sau de demult,

M-am pierdut.

Mult timp, sigur, n-a trecut…

Desfășor pe lat hârtia, a început călătoria!

Vii secvențe umblă-n minte,

Rezumat – patru cuvinte:

O restanță la trecut.

Sanie, bunic, zăpadă.

Prim popas ce-apare-n cale,

Din adâncuri slab tresare

Licărirea de pe stradă.

O arcadă.

Pe arcadă-n jos, la vale,

Altă vreme-n gene apare.

Sunt în castru.

Pe-atunci viața fu dezastru…

Inimoara mică-n piept, ochii mari, fug de la ușă!

N-aș fi vrut s-o văd supusă,

Nu doream să-l știu ce crunt

Și de temut…

Și e absurd!

Mă marcase de demult…

Acum doar închid o ușă.

Cu pași vii pe coridor

Către ea, cea de la poartă

Și în brațe să-i ajung,

Simt parfumul ce mă-ncearcă.

Dar jur împrejur e surd…

Brațele-i mă-mping pe mare

…Acalmie înfiorătoare

Și-atunci cad abrupt și bum!

O rafală de cuvinte, o tortură, foc și scrum.

Sunt un nimeni de pe drum…

Boare, du-mă-n depărtare,

Vreau în dar o altă viață

Să îmi fie de povață.

Consolare!

Refăcut, cap și picioare,

Mă pansează un om bun.

Flama vieții ia culoare,

Revăd totul ca-n visare.

Gâfâind mă întorc pe drum.

Ferecat-am iar cutia, cu-al ei labirint străbun,

Pe trecut lacăt să pun

După tot ce-aveam să spun;

Azi slujesc doar armonia!

1 decembrie 2012

Imagine

foto: periodistas-es.com

2 gânduri despre „O restanță la trecut

  1. Mi-a plăcut poemul, Mihai! Trecutul întotdeauna ne învăluie în nostalgie!
    O seară minunată îţi doresc, Mihai! 🙂

    1. Sărut mâinile, așa e. La mine trecutul a devenit patologic și trebuie vindecat… O seară minunată!!

Lasă un răspuns

SUNT UN ADOLESCENT REBEL

.... si asa vreau sa raman...

Blogul unei cinefile

Filme, seriale, recenzii și recomandări

Onișoară Claudiu-Liviu Blog

Poezie, proză scurtă, articole, eseuri.

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Fum de Ţigară

Simte,dar taci.Scrie.

Dintr-o suflare

Povești de suflet

Personaje de Basm

„Cărțile reprezintă umanitatea dată la tipar.” Barbara W. Tuchman

Poetaria Journal

© Ioana Haitchi - Blog de poezie, traduceri, eseuri, ştiri culturale

*Ana-Maria.PM*

Poetry lover, coffeeholic & books addict

Colțul Cultural

Repaus cu cap

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

365 dni w obiektywie LG

365 days a lens LG

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close